דורון ברסלבסקי – פסיכולוג, מטפל קוגניטיבי התנהגותי CBT

על מציאות ומציאות מדומה

בעבודתי הטיפולית, אני תמיד מופתע, מהאופן בו המחשבות האוטומטיות והמוטות שלנו, משפיעות עלינו ויוצרות "מציאות אמיתית" לגמרי.

אחת המטופלות שלי (שם בדוי ענת) הינה בחורה צעירה ומוכשרת שסיימה לא מכבר את לימודי עיצוב פנים במכללה יוקרתית, אולם לא החלה לעבוד בתחום. לטענתה חיפשה עבודה במשך שנתיים (!) ולא הצליחה למצוא. היא התייאשה והחלה לעבוד כמלצרית ולאחר מכן כשרטטת.

במהלך הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי עבדנו על נושא הקריירה שלה ובחנו מספר נושאים. ביקשתי מענת שתשלח לי את קורות חייה וגם תיק עבודות עיצוב שלה. בעיני גם קורות החיים וגם תיק העבודות נראו מקצועיים, מרשימים ומזמינים להמשך חקירה מצד המעסיקים הפוטנציאיליים.

במהלך התשאול והמחקר המשותף עם ענת, הסתברו מספר עובדות מעניינות:

1. שנתיים החיפוש אחר עבודה, היו "ברוטו" וכללו תקופות מאמץ קצרות מלוות בהתייאשות והפסקת משלוח קורות החיים.
2. היו לענת שתי גרסאות קודמות של הקורות חיים אשר היו פחות טובות ולא זכו להענות. לאחר ששיפרה לגרסה האחרונה, ושלחה היו מספר הענויות אולם אלו לא הבשילו לראיונות.
3. ענת לא עשתה כל מאמץ או נסיונות מסוג אחר כגון פנייה לחברות משאבי אנוש, פניה יזומה למשרדי אדריכלים, בניית אתר אישי וכו'.

לאחר שבחנתי עם ענת "אומדן המציאות" שלה בנושא ועשיתי עוד התערבויות אימוניות קוגניטיביות, הבינה ענת משהו חדש. בטחונה העצמי עלה והיא קבלה החלטה לחזור לחפש עבודה כמעצבת פנים ולא כשרטטת. עוד באותו הערב שלחה מספר קורות חיים ולמחרת כבר חזרו אליה!…

לאחר עוד כ 3-4 שבועות ושני ראיונות עבודה, התקבלה ענת לעבודה כמעצבת פנים בחברה נחשבת ואיכותית 🙂

על מציאות ומציאות מדומה - כוחו של טיפול CBT

צור קשר לקבלת מידע נוסף